torsdag 29 januari 2015

Rakt in i hjärtat!

Såg tv serien "Rakt in i hjärtat" nu ikväll. Vet inte om ni sett serien men den är oerhört sevärd. Det handlar om hjärtsjuka barn som får hjälp utav läkarna i Lund. Jag är mäkta imponerad utav läkarna som kan göra så mycket och vilka grejer det finns för just dessa hjärtsjuka barnen.

Jag satt med tårar rinnande nerför mina kinder under nästan hela programmet. Känslan av att söva sitt barn inför en operation kan jag inte ens föreställa mig. Eller att behöva begrava sitt barn måste vara fruktansvärt.

Och sen se alla dessa slangar överallt på barnen. Jag tänker bara på när min systerson William föddes. Han föddes med hjärtfel också och var bara några dagar gammal när han opererade hjärtat för första gången. Alla dessa turer till Lund han gjorde. Alla känslor dyker upp igen och man får en liten rysning genom kroppen. Han är verkligen en riktigt kämpe.

Föräldrar till barn med hjärtfel är riktiga kämpar. Dem kämpar och oavsett vad så ger dem aldrig upp. Det tycker jag är oerhört starkt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar