lördag 13 september 2014

SHL äntligen.. :) Färjestad mot nya mål :)

I torsdags började äntligen SHL igen och dags för Färjestad att börja sin resa mot sitt 10 sm guld genom historien.  Jag tror stenhårt på mitt lag, alla förhandstips på vem som tar hem Sm guldet och vem som vinner serien och poängligan och allt annat skiter jag i just nu. Det ska väl spelas om det kan jag känna.

Men jag har en stark tro att Färjestad tar sig hela vägen. Det blev vinst i första matchen borta mot Leksand. Riktigt gött att starta med en vinst och ikväll hoppas jag på en ny 3 poängare mot Luleå som är min mans favoritlag....

Det är alltså hemmapremiär och jag hade mer än gärna velat vara på plats för att stötta grabbarna men då man bor så långt bort så funkar inte det just nu och det suger verkligen.

Men det känns helt underbart att säsongen äntligen är här. Och ska garanterat åka upp till Karlstad för att stötta dem.

För jag älskar verkligen Färjestad och hoppas på guld framåt vårkanten nästa år. Färjestad BK i mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar