söndag 27 mars 2011

Mormors begravning:(

I fredags var det dags för älskade mormors begravning. Hon begravdes i Ljungby kyrka i Ljungbyholm där även morfar och gammelmormor och gammelmorfar ligger.. Det var en väldigt jobbig dag för oss alla..Det visste jag att det skulle bli men inte så här jobbig:( Var jobbigt när man kom in i kyrkan och fick se kistan och alla blommor... Jag kunde inte förstå att mormor låg i den:( Men begravningen var så fin... Allting var så fridfullt och fint.. Väldigt vacker kista och väldigt vackra blommor.. Fin musik spelades och vi fick alla vara tillsammans och ta ett sista farväl utav mormor...:( Det blev precis så som mormor ville ha det.. Det jobbigaste var att se när dem sänkte ner kistan i marken och vi alla fick säga ett par sista ord till mormor och slänga ner varsin ros till henne.. Då brast det ännu mer...:( Efteråt blev det smörgåstårta och efter det en mycket god tårta.. Det blev även fina tal och mycket fin musik. Mormor tyckte så mycket om när hennes yngste son spelade trumpet och därför spelade han inne i kyrkan men även ett fint stycke efteråt.. Det var skönt att ha alla nära och kära samlade för då fick vi sörja tillsammans och dela med oss utav vackra minnen som vi har... Innan vi åkte hem på eftermiddagen så gick jag tillbaka till graven igen och då hade de redan hunnit gräva igen och lägga alla blommor över.. Tog lite kort på det.. Det var så fint.. Jag avslutade med att prata i ensamhet till mormor, pratade lite minnen och berättade att jag älskade henne och att jag saknade henne och att hon nu får vila i frid.. Jag vet att hon inte kan svara men ville ändå så bara prata lite med henne.... Kände jag behövde skriva av mig lite.. Ta nu hand om er.. Vi vet aldrig hur länge vi får ha varandra, tänk på det! Pussar & Kramar A

1 kommentar:

  1. Förstår, verkligen hur du känner <3. Det är så hemskt att mista någon man tycker om och en sådan enorm saknad. Men skönt att det var en fin begravning och din mormor kommer alltid finnas med dig <3.
    Vi finns här <3 Kramar

    SvaraRadera