tisdag 1 september 2015

Nedräkning pågår :)

Nu är det verkligen nedräkning inför SHL starten. Den 16 september är det äntligen premiär för älskade och bästa Färjestad BK borta mot nykomlingarna Karlskrona. Man hoppas ju alltid på seger såklart. Jag är riktigt taggad och har verkligen saknat hockeyn.

Laget ser på pappret väldigt bra ut men sen ska man ju såklart ha insikt i att det tar tid att spela ihop ett lag när det är en hel del "nya" spelare. Jag är otroligt glad att både Magnus Nygren och Mikael Johansson är tillbaka i den grönvita tröjan.

Magnus Nygren ja, underbart att ha honom tillbaka i laget, han som alltid för mig tillsammans med Rickard Wallin varit mina personliga favoriter just för deras fina hockeyhjärta för staden Karlstad och för klubben. Såna killar ska föreningen verkligen ta vara på. Är det någon jag unnar ett SM guld är verkligen dessa två grabbar.

Och Mikael Johansson är jag också otroligt glad att han är tillbaka :)

Men ett lag består inte utav 3 spelare utan det är resan man gör tillsammans som betyder något.

Jag ser fram emot säsongen och hoppas och tror på ett guld nummer 10 till våren.

Det är dem så värda.



Stort hjärta, hårt arbete - Färjestad BK i med och motgång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar