tisdag 1 september 2015

Min kärlek till Kalmar FF

Ja allsvenskan 2015 börjar snart gå mot sitt slut. Jag kan väl inte påstå att jag är nöjd med Kalmar FF:s insats och hade väl velat se dem lite högre. Jag tippade dem som 5.a innan säsongen men nu ligger dem 12:a.

Jag vill inte erkänna att jag är orolig inför de sista omgångarna nu men jag har som vanligt positivt tänkande när det gäller det mesta och det gäller även Kalmar FF som ligger mig så varmt om hjärtat och har alltid gjort.

Jag tror att vi klarar det allsvenska kontrakten men det gör ont i mig att vi ska behöva slåss för att klara oss kvar ( även fast det inte är så akut än). Jag lider så med killarna, vill ju att det ska gå så bra som möjligt för dem.

Vi måste verkligen stötta laget nu och verkligen gå på de resterande matcherna och visa killarna att vi finns där för dem och tror på dem. De flesta som "gnäller" sitter hemma. Istället för att sitta hemma kan dem väl gå till arenan och stötta laget på plats.

En stor eloge till de som åker på varje bortamatch och verkligen brinner för sitt lag. Jag hade älskat att åka på alla bortaresor men med jobb och ekonomin så är det inte alltid så lätt.

Nu kanske många tycker att jag inte ska yttra mig om fotboll då jag är tjej men de finns faktiskt tjejer som är intresserade och nu råkar det vara jag som brinner för det.

Jag kan inte beskriva min kärlek för Kalmar FF i ord. Jag gläds med laget när dem vinner och deppar med laget när dem förlorar. Det gör ont i mitt hjärta när förlusterna kommer och mitt hjärta ler när dem vinner.

Sen ekonomin är en annan het fråga som diskuteras. Jag kan bara för stunden säga fy fan

Kalmar FF är laget som får mig att glömma alla mina bekymmer.

Jag kommer för alltid stötta Kalmar FF- i med och motgång.

Alltid Kalmar. Ger aldrig upp.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar