tisdag 29 januari 2013

Mina innersta tankar!!!

På fredag är det redan två veckor sen jag tog examen. Kan inte fatta vart tiden tar vägen. Jag har skrivit in mig på arbetsförmedlingen och fått lite tips om jobb jag kan söka till sommaren inom omsorgen men dessa har jag redan sökt så det känns inte som om det spelar någon roll om man är inskriven eller inte. Just nu känns det så tomt alltihop och de känns mörkt ut för tillfället. Jag vill så gärna jobba med de som jag är utbildad till men vad gör man? Det känns som att många redan fått fast eller vikariat efter examen och vad gör man själv? Jo man står kvar på samma fläck som man gjorde innan man började utbildningen. Man söker de jobb man kan, får nej tack eller inget svar alls och det suger. Jag hoppas bara att turen kan vända snart och att jag får någon möjlighet till att jobba med det jag vill. Jag vet att de bara gått 2 veckor men jag börjar få ryck och bli depp av att bara gå hemma. Jag fattar inte hur långtidsarbetslösa klarar av detta? Jag vill inte känna mig misslyckad men de gör jag och det kan jag inte hjälpa:( usch.. Blev ett jobbigt inlägg men jag behövde bara få det ur mig. Nästa inlägg kommer bli roligare:) kramar

2 kommentarer:

  1. Bara på det! För eller senare kommer du sitta där med ett heltidsjobb och drömma om lite ledighet. Njut så länge du är ledig, jobb kommer! :)

    /Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Anni!

    Jag heter Susanne och jobbar som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen. Vi prenumererar på blogginlägg som handlar om arbetsförmedlingen.

    Du skriver att du känner dig tom och deppig över din situation som arbetslös och visst kan jag förstå att ovissheten gnager och att du känner oro för att inte snabbt kunna få ett jobb.

    Jag tror ändå att den känslan du beskriver kan användas som en bra drivkraft i ditt arbetssökande, om du nu inte låter den ta överhand.
    Du skriver att det bara är 2 veckor sedan du tog din examen så ge inte upp redan nu utan försök att se att det är nu det börjar. Att söka arbete är att vara lite av en detektiv för att hitta arbetsgivare som har behov av att anställa.

    Tveka inte att ringa eller besöka arbetsförmedlingen om du vill bolla dina funderingar med oss eller om du önskar tips och råd i ditt arbetssökande.
    Du når oss på telefon på 0771- 416 416 vi har öppet mån-fre 8-22 och lör-sön 10-16.
    Här kan du hitta mer information om olika sätt att söka arbete http://korta.nu/xv98c

    Jag önskar dig ett stort lycka till!

    Med vänlig hälsning
    Susanne, arbetsförmedlare

    SvaraRadera