fredag 6 februari 2015

Dagar man minns!

Igår gick jag en promenad hem till min kära svägerska Martina och min älskade brorsdotter Vilma för att träna upp min onda fot. Min bror Andreas jobbade.

Jag kom dit vid halv elva tiden och stannade ända till halv tre. Vi fikade då Martina hade bakat jättegoda Dumlemuffins. Jag gosade lite med Vilma, jag fick kolla på massa bilder som dem har framkallat, såklart på Vilma.

Det var roligt att kolla på bilderna på hur Vilma vuxit sen hon föddes i november.

Vilma satt lite i babysittern och låg lite vid sitt babygym och sen i soffan. Hon är så himla mysig nu för nu är hon med lite mer. Man fick lite leenden och pratade lite smått som bebisar gör.

Läste lite i boken om Vilma som både Martina och min bror skrivit i. Allt ifrån hur de kändes när dem fick veta att dem skulle bli föräldrar, hur första ultraljudet var och kändes och om förlossningen och massa annat.

När jag läste både Martina och min brors tankar om ultraljud, förlossning och reaktionerna på att dem skulle bli föräldrar så blev jag väldigt rörd och fick hålla mig för att inte börja gråta.

Det var så fint att läsa och ni kommer bli och är världens bästa föräldrar och det ska bli så roligt att få följa er.









Faster älskar dig så Vilma 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar