söndag 3 november 2013

En tid att stanna upp och tänka!

I fredags kväll var jag och mannen på min farmors grav, hans mammas grav, och hans morfar, mormor, farmor och farfars grav och tände ljus. Det var så fint när alla ljusen lös upp hela kyrkogården. Detta är verkligen tid att stanna upp och minnas våra nära och kära som inte längre finns hos oss och skänka en extra tanke.

Igår var jag och mannen i Vassmolösa för att fira min kusin Mathilda som fyllt 18 år. Det var trevligt och smörgåstårta blev det och god efterätt med grädde. Det är alltid lika roligt att träffas.

På kvällen på hemvägen så stannade vi till på kyrkogården i Ljungbyholm där min kära mormor/ morfar och gammelmormor och gammelmorfar ligger. Vi tände lite ljus och jag tänkte på alla fina minnen som man har. Det var så fint när alla ljusen tände upp och jag skänkte en extra tanke.. Saknaden är fortfarande enorm och det kändes skönt att få sätta ett ljus.





Ni fattas oss! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar