söndag 29 september 2013

Samma visa!

I förrgår fick jag svar från ett jobb jag sökt. Fick samma svar som jag fått så många gånger. Dem tackar för visat intresse men att dem redan tillsatt tjänsten och att de tog en med mer erfarenhet inom yrket och som hade jobbat mer. Men ursäkta hur i helskotta ska jag kunna få ett jobb om jag aldrig får hoppa in och jobba någonstans. 

Jag blev bara ledsen och någonstans inom mig visste att jag skulle få det svaret då jag inte har så mycket erfarenhet och förstår varför dem inte ville gå vidare. Men jag ska försöka att inte ge upp. 

Och jag blir så trött när folk tror att bara för att man har utbildning så får man jobb direkt eller hur lätt som helst. Och när folk tar för givet att det är lätt att få jobb när man väl har utbildning. 

Det är svårt att få jobb just nu och speciellt här i Kalmar. Ibland börjar man undra om mitt CV verkligen är så bra som jag tror att det är. 

Men men de löser väl sig så småningom.. Igår var jag och mannen på Öland och skördefesten.. Vi var runt på olika ställen och hade de mysigt. :) 

Pussar & kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar