lördag 31 december 2011

Farväl min älskade katt, Morris 1994-06-06 - 2011-12-30

Idag fick jag ta farväl utav min älskade katt Morris.... Han har inte mått så bra de sista dagarna, inte velat äta eller dricka eller någonting.. Har bara sovit och varit allmänt nere.

Idag gick jag hem till mamma.. Jag tog han i famnen och gosade med han som jag alltid har gjort... Han kelade med mig hur mycket som helst, tittade på mig med sina fina ögon... Vid tjugo över tolv tog vi in han i kattburen och åkte mot djursjukhuset... Dem vägde han och klämde lite på honom.. Han skrek när dem tog han på magen, troligtvis hade han tumör i magen:( Dem bestämde att han skulle få en spruta och somna in.. 

Jag föll i gråt, ville inte att det skulle hända... Jag höll han i min famn när han fick lugnande i nacken... Till en början tittade han runt omkring och var rätt så pigg..Sen märkte man att han blev tröttare och tröttare..Han la sitt huvud mot min axel som han alltid brukade göra.. Till slut fick han lägga sig på britsen och sen skulle dem sticka en spruta i en utav hans ådror... Till slut gick det och han bara låg där.. Jag både såg och kände när han tog sina sista andetag och tittade på mig..Sen låg han där bara och stirrade..Och hans hjärta slutade slå... Både jag och mamma stod och klappade honom och jag pussade honom flera gånger.. 

Min älskade katt som jag har haft sen jag var 6 år gammal... Han var en sån fin katt.. Han kom alltid och mötte en när man kom hem till mamma och pappa.. Han har alltid lagt huvudet på sned när jag tagit upp honom.. Alltid kelat med mig... Det är så tomt utan honom:( 

Visst han har haft ett bra liv och han blev 17 år gammal men det känns ändå så djupt in i mitt hjärta..:( Var så tufft att lämna han på djursjukhuset och sen aldrig få se han igen... Jag skiter i om vissa tycker jag är dum som gråter och sörjer en katt men han var inte bara en katt, utan han var en utav mina familjemedlemmar.. Och min underbara katt..







Kommer aldrig att glömma dig, Du fattas mig... Nu slipper du lida mera!!
Jag Älskar Dig Morris!!!

1 kommentar:

  1. Älskade Anna vad fina ord du har skrivit om morris. Jag saknade någon vid mina fötter i natt. Pappa och jag sakna honom också. häls. mamma

    SvaraRadera