fredag 4 februari 2011

William >3

Sitter nu här och kollar på gamla bilder på min underbara lilla systerson William. Han föddes den 20 oktober 2006 och jag var jätteglad för att jag hade blivit moster för första gången...Vi fick reda på att han hade hjärtfel och även fel på tarmen och sen Down Syndrom. Vi hälsade på honom när han var tre dagar gammal tror jag...Hela familjen kom in till rummet och där låg han. Han såg helt maktlös ut med alla slangar och syrgas och annat skit som han hade på sig... Ett tag visste vi inte om han skulle överleva och allt kändes så hopplöst. Hela familjen drabbades mycket hårt och jag som alltid bearbetar saker så djupt tog det väldigt hårt. Han spenderade mycket utav sin nyfödda tid på sjukhus och mycket i Lund.

Men min lilla systerson är en kämpe, den starkaste jag någonsin känt. Du ville inte släppa taget om oss och livet och vi ville definitivt inte släppa taget om dig. Vi har varit nära på att mista dig men du är en kämpe..Du har varit med om mycket i ditt korta liv och du har klarat dig igenom det med vårat stöd, det har inte varit lätt men du är som sagt en kämpe och för det älskar jag dig. Du har gett mig så mycket och du är en otroligt fin skapelse och jag älskar dig för den du är.

Nu fyller du 5 till hösten och du ska bli storebror och allt till sommaren och det är då man märker hur stor du egentligen har blivit..=)

Denna text tycker jag passar William
Så kom du då till oss du älskade barn, och grep våra hjärtan med kraft. Med ens fick allting mera mening, långt mer än det någonsin haft.

Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
Du fångar all ömhet omkring, små fötter och fingrar, din hud och din doft så underbart skapat allting.

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg. När skuggorna hotar ditt solsken, så är vi din tryggade borg Älskade barn

Moster älskar dig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar