måndag 12 maj 2014

Jämförelsen igen....

Kom och tänka på det där med att jämföra nu igen... Hur kommer det sig att man ofta jämför sig själv med andra.. Inte när det gäller utseendet menar jag nu utan med mycket annat...

Man ska egentligen inte göra det men på något sätt så kryper det under skinnet ändå och vips så är man där igen. Jag blir så stressad när jag hör folk i min närhet som får fasta jobb, dem köper hus och dem skaffar barn och då blir jag automatiskt stressad.

Och sen har jag ju mina problem med sköldkörteln och äter levaxin för det och vet ju inte alls om det är svårare att bli gravid då. Och då tänker man på det också.
Jag vet att jag bara ska fylla 26 och alla säger att man är ju så ung fortfarande och att man hinner. Plus att man ska passa på och göra saker man vill innan man skaffar barn som till exempel gå ut på krogen.. Jag känner att jag är klar med de där festandet och partajandet för länge sedan och tycker inte det är roligt längre. Jag är mer än redo för att skaffa barn, jag har ju redan världens bästa man. Vi har ändå så varit tillsammans i 7 år till sommarn.

Jag vet att det kan ta flera år innan man får ett fast jobb och att det inte är så lätt men en riktig sommarsemester skulle jag vilja ha någon gång i livet, men jag är i allafall jätteglad att jag har fått jobba så mycket extra som jag har gjort de senaste veckorna och jag trivs superbra med både personal och boende :)

Det känns också som om att människor ser ner på en bara för att man bor i hyresrätt men vad ska man göra? Det är inte billigt att köpa hus, absolut inte men någon gång skulle jag vilja kunna köpa ett hus. 
Sen känns det som om att människor också ser ner på att man jobbar inom vården. Det är inte det mest glamorösa jobbet plus att det är så dåligt betalt MEN det är det jag brinner för och det är människor jag vill jobba med. När jag ser glädjen i ögonen på de jag jobbar för, när jag bara gjort en liten grej för dem känns helt fantastiskt, jag blir så glad. Jag har gjort skillnad för en annan person, jag har gjort något för dem.

Jag vet att man inte ska jämföra men nu är jag där igen, suck :(

Jag älskar min man av hela mitt hjärta och jag är lyckligt lottad som får vara gift med en sån underbar människa som har ett hjärta av guld verkligen och jag vill så gärna få en liten familj med honom, det är min högsta önskan verkligen..

Jag hoppas inte jag tråkat ut någon men kände för att skriva av mig lite....

Ta hand om varandra

Puss & Kram

1 kommentar:

  1. Ta hand om varandra ni också och se till att njuta av dagarna tillsammans, så kommer det andra att ordna sig på ett eller annat vis, det är jag säker på! Tillsammans blir man stark!
    Kram Ellinor

    SvaraRadera