tisdag 2 juni 2015

Göteborgsvarvet 2015

Fredagen den 22 maj åkte jag och mannen tåget till Göteborg för en helg där. Han skulle springa Göteborgsvarvet på lördagen. Vi kom dit på fredagskvällen. Vi checkade in på hotellet som vi bott på innan. Gothia Tower men denna gången bodde vi i det nybyggda tredje tornet. På våning 27 i ett skyrum/VIP rum. Det var det högsta du kunde bo. 

Vilken utsikt alltså. Du hade utsikt över hela Göteborg och Liseberg och det var magiskt. Vi tog spårvagnen till området där K skulle hämta sin nummerlapp. Vi åt på en restaurang på avenyn senare på kvällen. 

På förmiddagen på lördagen gick vi lite runt hotellet och Scandinavium och lite kort så. 

Vid 15:32 var det då dags för min älskade man att springa 2,1 mil. Jag gick på avenyn medan han sprang. Jag åkte till området där start och mål var för att heja fram vid målgången. Han gick i nål på 01:59:14. Jag var och är fortfarande superstolt över honom. 

Vi åkte tillbaka till hotellet, duschade och gjorde oss i ordning för en kväll i Göteborg. Vi åt på en annan restaurang på avenyn. Avslutade kvällen med Eurovision på tv. Och Måns vann såklart, heja Sverige :) 

På söndagen checkade vi ut vid 11 och gick på Nordstan och vid hamnen några timmar innan vi tog tåget tillbaka till Kalmar.  Hade en jättemysig helg.. 




 


































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar