onsdag 11 mars 2015

Tomhet just nu!

Ja igår tog älskade Färjestads säsong 2014/2015 slut efter förlusten mot Brynäs i play in. Vi missar att ta oss till vårt 21 raka slutspel. Efter slutsignalen igår kände jag bara en tomhet, och tårar började rinna. Jag brinner verkligen för detta laget och denna klubben.

Jag lider med grabbarna och det är trots allt fler spelare som lämnar till andra klubbar så de känns för jävligt att dem inte får uppleva ett sista slutspel. Jag trodde faktiskt att laget var på gång och att det ännu en gång skulle bli slutspel.

Just nu känner jag bara en tomhet och det lär ta ett bra tag innan jag riktigt har släppt det. Men vet att vi kommer tillbaka starkare än någonsin nästa säsong. Tillsammans är vi starka för vi är Färjestad.

När jag såg Rickard Wallins intervju efter matchen igår och se och höra hur tufft det var för honom att stå och behöva svara på dessa jobbiga frågor så blev jag så rörd. Är det någon jag unnar slutspel och ett Sm guld så är det just Rickard Wallin. Jag hoppas han stannar i klubben för han behövs verkligen.

Det finns ingen som kan ta ifrån det fantastiska slutspelsfacit som Färjestad har. Sveriges finaste och mest framgångsrikaste ishockeylag och laget i mitt hjärta.

FBK-are i med och motgång. Kärleken växer sig större och större för varje dag som går. Färjestad BK är kärlek för mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar