tisdag 22 april 2014

Så mycket känslor, men så stolt.




Ja nu är SHL slutspelet 2014 över då Skellefteå blev svenska mästare. Tyvärr så räckte inte mitt älskade Färjestad till men jag är så otroligt stolt över hela laget. Vilka underbara pöjkar och vilken lagmoral dem visar upp.

Efter denna otroligt jobbiga säsongen där både det ena och det andra hänt så tog sig Färjestad till final. När andra lag har "kriser" så blir det kvalserien eller så åker dem ut men när Färjestad har kriser, då går dem hela vägen till final. Bara det är guld värt för mig. Det bevisar bara hur stor och stark denna förening är. Färjestad är trots allt Sveriges mest framgångsrikaste hockeyklubb med 20 sm finaler, 20 raka slutspel och 9 sm guld. Dem har aldrig ens åkt ut högsta serien och det är sjukt imponerade.

Att ta sig till final efter denna säsongen bevisar bara för hockeysverige och alla FBK hatare där ute i Sverige att man ALDRIG ska räkna bort FBK, ALDRIG!!!!

Stort hjärta och hårt arbete lönar sig alltid. Bara se på Färjestad. Sen måste Färjestad har Sveriges bästa fans. Vi står upp för vårt FBK, vi stöttar dem i med och motgång.

Jag kommer för alltid att vara FBK-are och för alltid vara stolt över deras prestationer. Det finns så många spelare i Färjestad som kommer ha en plats i mitt hjärta. Det finns många jag vill lyfta fram men en spelare måste ändå så vara målvakten Fredrik Pettersson Wentzel. Vilken stjärna, vilken hjälte. Utan honom hade laget aldrig stått i SM final. Och att han spelade hela finalspelet med en höftskada är grymt starkt och han har verkligen hjärta för klubben. En annan spelare jag verkligen diggar är Ole-Kristian Tollefsen. Även fast han är skadad så spelar han färdigt matcherna, han ger aldrig upp...Han visar verkligen upp ett stort hjärta. Han är så grym.

Även att Magnus "Nygga" Nygren kom tillbaka till klubben är guld värt. Hans grymma skott får jag rysningar utav och man kan inte bara annat än le utav hans underbara mål han gör. Och sen får man aldrig glömma bort Rickard Wallin, han är en utav mina personliga favoriter och han om någon har ett stort hjärta för Färjestad.

Har fått ännu massa goa minnen och tycker att Färjestad är värdiga alla hyllningar dem kan få. Tackar för en helt underbar säsong.
Nästa säsong hoppas jag på guld nummer 10. Tillsammans är vi starka, vi är Färjestad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar