tisdag 25 mars 2014

Underbart, magiskt, kärlek

Ja, nu sitter jag här och försöker samla alla tankar och känslor från den så otroligt viktiga matchen Brynäs mot mitt älskade Färjestad igår. Vi ledde innan matchen med 3-1 i matcher och det var otroligt viktigt att för hade Brynäs vunnit så hade det varit 3-2 i matcher och det hade mitt hjärta inte klarat. Första perioden kändes inte så bra då Brynäs gjorde 1-0, men som alltid så slutar jag aldrig tro på mitt lag. Jag älskar och tror på mitt FBK i vått och torrt. Känslan vid kvitteringen var skön och jag blev lite lugnare. Men det tog inte lång stund innan Brynäs gjorde 2-1. Men kände ändå inte någon direk panik. Jag blev överlycklig över 2-2 målet och kände att vi var på väg på riktigt in i matchen. 

Då Gulas gjorde 3-2 målet blev jag så klart överlycklig, men kände även att det var några svettiga minuter kvar. Då Lundh drog på sig den där dumma utvisningen i slutet var jag besviken och kände att nej inte box play igen, nu känns det onödigt spännande. Och då kom kvitteringen till 3-3 istället. Min första tanke var fan och slängde det jag hade i handen på golvet. 

Det blev förlängning och gud vad jag hatar förlängning, och inte minst då det är slutspel och det står mycket på spel. Jag satt på helspänn under förlängningen men då Patrik Lundh gjorde målet i sudden visste min glädje inga gränser. Känslav av att veta att Färjestad i den stunden blev klara för semifinal så kom tårarna. Jag är så stolt över laget, vilka kämpar, vilka pöjkar. Så mycket skit som dem har fått under säsongen men jag slutade aldrig tvivla på laget, ALDRIG. Fick rysningar på hela kroppen och jag kände sådan stolthet över laget och det gör jag nu också. 

Jag står bakom FBK i vått och torrt. Färjestad är bäst när det gäller. 20 raka slutspel säger det mesta. 9 sm guld och Sveriges mest framgångsrika hockeyklubb och dessutom Sveriges finaste hockeyklubb. Det spelar ingen roll vad folk tycker och säger om FBK. Det går inte att snacka bort deras klass. Vi är Färjestad. Jag är så stolt, detta är så magiskt. Mitt FBK hjärta jublar och bubblar av glädje just nu. Finns inget finare än när Färjestad vinner.  Alla i laget ska ha en stor eloge, vilka hjältar.

Stort hjärta och hårt arbete lönar sig. Stolt över att vara FBK-are. Nu och för alltid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar