onsdag 12 februari 2014

Att inte duga..

Just detta att känna att man inte duger. Jag pratar nu om min jobbsitaution. Jag söker varje jobb som kommer ut och som jag tror passar mig men det händer ingenting. På de senaste jobben jag sökt har jag bara fått en intervju. Det känns tråkigt. Jag känner att jag inte duger och känner mig värdelös. Är jag så dålig? 

På detta året som jag varit arbetslös sen jag tog examen så har jag sökt hur många jobb som helst och fått stor hjälp med både cv och personligt brev. Jag har kämpat och legat i och sen har ingenting funkat. Jag vet att man inte ska ge upp så lätt men nederlag efter nederlag så börjar man bli trött på detta och undrar när det ska vända. 

Och som många sagt, erfarenhet spelar roll. Men vart ska jag få erfarenheten ifrån om jag inte får jobba något. Och undrar om man är ämnad för att jobba inom omsorgen egentligen? Men ska väl försöka kämpa ett tag till iallafall innan man tar ställning. 

6 kommentarer:

  1. Du duger visst Anna det vet du men jag förstår att det känns jobbigt men det blir snart din tur. Du har ju iallafall en utbildning det underlätta ju.
    Häls. Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack älskade mamma. Tack för att du tror på mig. Älskar dig.

      Radera
  2. Hej min älskade hustru! Förstår att det känns jobbigt, men det blir snart din tur. Du är bäst. Jag tror på dig. Jag tycker du ska fortsätta söka jobb inom vården. Det vänder så småningom. MVh din man Krister.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utan ditt stöd älskling så hade jag inte klarat detta och gett upp för länge sen. Tack för att du tror på mig. Jag älskar dig.

      Radera
  3. Stor eloge till dig som fortsätter att kämpa! Hoppas att det är din tur nästa gång!
    Ellinor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Ellinor, man försöker ju så gott det bara går... Men jag ger inte upp än :)

      Radera