måndag 13 juli 2015

Mitt nya liv, dags för förändring

Har nu börjat min resa på riktigt mot hälsosammare liv. Jag har börjat med shaker (flytande) och nyttig choklad och smoothies. Jag har hållt på ungefär 2 veckor och har gått ner 3,5 kilo. På onsdag är det dags för vägning igen och tror nog inte att jag har gått ner så mycket sen sist jag vägde mig men jag ger inte upp.

Jag försöker gå promenader och jag har slutat så gott som med alla sötsaker och känner inte direkt av suget utav sötsaker heller. Och det känns så skönt.

Sen vet jag att bara med shaker så funkar de nog inte i längden utan jag äter ett vanlig mål varje dag i alla fall och kör med lite mellanmål och frukt om dagarna också.

Mitt mål är helst 15 kilo då jag efter gymnasiet gick upp ganska mycket på grund utav IBS:en som jag har tyvärr. Det kommer bli tufft men jag ska banne mig klara det. Detta är inget jag har pratat högt om med så många utan mest dem jag står närmast. Men jag och mannen försöker att få barn och då kan gå ner i vikt hjälpa så det är min motivation just nu :)



Detta är det som jag håller på med just nu.

Önska mig lycka till :)

5 kommentarer:

  1. Dessa bars innehåller ganska mycket socker så du borde räkna detta som en sötsak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de vet jag.. Är inte ofta de blir sån utan jag kör mest på shaker och soppa har jag smakat på :)

      Radera
  2. Det är ganska mycket socker i shakes också så det är egentligen bättre att äta vanlig mat och bara räkna kalorier samt träna mer. Enklare att hålla vikten på rätt nivå med eftersom att majoriteten går upp när de slutar med shakes och bars igen.

    SvaraRadera
  3. De må hända att de finns socker i men jag mår bättre och de funkar för mig. Min mage mår bättre och jag äter faktiskt vanlig mat också men det är ingen höjdare och få ont i magen efter varje måltid jag äter.

    SvaraRadera
  4. Jag antar att du inte planerar att äta bars och shakes under en längre period utan att du ev. inom en snar framtid kommer övergå till enbart vanlig mat igen, välj bort sådant som gör att du får ont i magen. Det finns mängder med kortråd till de som har IBS, vad man bör undvika osv. Följ dessa så bör du också bli av med magont.

    SvaraRadera